Skocz do zawartości
Te-Tris

Wymiana silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem audi a4 b5 rocznik 2000 z silnikiem 2,5 TDI. No silnik jest strasznie wadliwy. Poszla mi pompa paliwa, rozrzad do wymiany no ogolnie wyjdzie ponad 3 tys u mechanika za to wszystko. I pytanie do tych co ogarniaja temat. Robic ten silnik czy bardziej oplaca sie wrzucic silnik 1,9? Bo z tego co slyszalem 1,9 z tych audic jest bardzo dobrym silnikiem.

A nowego nie chce za bardzo kupowac bo w ta audice troche hajsu wrzucilem, wszystko oplacone, zawieszenie zrobione i rdza nie rusza jej

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Hmm.. Zacznijmy od tego, że 2,5 ma 150KM, 1,9z1(ten najbardziej pancerny, na zwykłej pompie, żadne pompowtryski) ma 90KM i mniejszy moment (200Nm na 300 w silniku 2,5) więc pytanie, czy mała moc Ci odpowiada? 

Zakup takiego silnika 1,9 TDI w dobrym stanie to koszt około 1000zł. Sam silnik jednak to za mało. Nie znasz jego historii, więc wymieniasz rozrząd, filtry, oleje. Najlepiej zajrzeć też do wnętrza silnika, bo to chodliwy towar i nie wiadomo jak go traktowano wcześniej. To jest sam silnik. Do silnika musisz wymienić też całą resztę. Całą elektryka, osprzęt, to już kolejne, niemałe koszty. Wymiana takiego silnika z podzespołami to minimum 1500 zł(robocizna), do tego dochodzi ten rozrząd +części (niewiadomo co będzie trzeba dokupić). Nie wiem też jak wygląda sprawa skrzyni biegów(ta z 2,5 może nie pasować do 1,9, a więc kolejny koszt). Także w porównaniu do remontu tego 2,5 jest to na pewno nieopłacalne. Te 2,5 faktycznie mają wadę, mianowicie wałki rozrządu. Przy wymianie wałków warto też wymienić popychacze (to generuje koszt ok 1000zł wzwyż + robocizna). 
Reasumując, nie masz taniego rozwiązania, ale remont 2,5 jest mniej ryzykowny, wg mnie bardziej opłacalny. Zrób go, dbaj o niego, a będzie git.  Było kupić sztukę od razu z 1,9 :D



 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym Ci kupić 1.9 tdi 90km na zwykłej pompie koszt silnika to między 1000-1500 w zależności, no a koszt włożenia to zależy czy masz znajomego czy też nie. 1.9 po pierwsze oszczędny - 5l na setkę po drugie niskie koszty eksploatacji i bezawaryjny. Tak wogole to 2.5 nie chciałbym mieć pod domem, słyszałem ze nawet jak stoi to się pierdoli xD Po za tym walki rozrządu się wycieraja koszt to 1500 + robocizna dodatkowo zawieszenie wielowahaczowe tez drogie, zresztą 1.9 zwróci się szybko bo lista napraw w 2.5 z czasem nie będzie mieć końca. Także its your choice 😁😁😁

Edit. @Wyindywidualizowany co racja to racja koszt będzie duży, ale i tak moim zdaniem jak pojezdzisz autem z jeszcze z 2 lata to i tak przekładka się zwróci. 2.5 to silniki zazwyczaj ktore maja ponad 400 tysiecy przejechane i na tym etapie już wszystko się sypie. A 1.9 jest niezniszczalny jednak, eksploatacja paliwko, jeszcze nie wiem czy masz @Te-Tris 150km czy może 170, wszystko, zresztą takie autko jak 2,5 nawet u mnie w Rzeszowie na giełdzie gdzie np a4 2,5 kupisz za bezcen to za 1,9 zwykła pompa cena jest często dwukrotnie wyższa a i tak z biegiem czasu wychodzisz na + 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Wyindywidualizowany wielkie dzieki. Wlasnie popychacz poszedl 1 ale bede wymienial juz wyszystkie (chyba na walku cos takiego mechanik mowil). A co do stanu walkow to sa ok bo wlasnie sprawdzal a byly wymieniane 7 lat temu bo sie rozlecialy. Znaczy aktualnie rozrzad jest okej ale mowil ze lepiej wymieniac zeby znowu na trasie mi nie walnal bo tez krzywka z zaworu spadla wiec troche jest tej robocizny. To chyba wyremontuje 2,5 :|

Samochod dostalem bo chrzestny zmienial wiec go dostalem.

@Upalony z tymi walkami to wlasnie dziwnie bo 7 lat temu byly wymieniane i do tej pory sa w dobrym stanie xD Ale pompa nie byla wymieniana nigdy to w koncu musiala pierdyknac a szkoda mi hajsu wrzuconego w ubezpieczenie zawieszenie, wahacze. A karoseria w dobrym stanie wiec jestem miedzy mlotem a kowadlem :(

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Faktem jest, że ciężko powiedzieć jakie niespodzianki Ci zafunduje w przyszłości, tak jak napisał Upalony. Może się okazać, że dołożysz, a za rok coś pójdzie nie tak i od nowa. 1,9 pod tym względem jest bardziej przewidywalny. CieNszka sprawa. :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Znaczy ja ten samochod planuje tak max 2 lata miec bo nie oszukujmy sie duzo pali no i tez awaryjny silnik wiec bede chcial sie go pozbyc. Tylko szkoda mi wyrzucac w bloto tej kasy co wsadzilem w niego i troche taki klops jest. Cos sie pomysli

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

No kuwa panowie właśnie o to sie rozchodzi, napisz może tak : jak długo zamierzasz autkiem jeszcze jeździć OGÓLNIE to można ewentualnie ocenić czy 1,9 by Ci się zwróciło przez ten okres to bo tak może być tak że przez rok wszystko ładnie pięknie jak będziesz jeździł a po roku jak Ci pierdolnie wszystko na raz to się nie wypłacisz i wtedy jakbyś miał 1.9 to byś wyciągnał kilka stówek i byś sobie śmigał. Ale to wiesz zależy od Ciebie a co do tych wahaczy to może się zbugowały xDDDD

edit. A tak już pobocznie polecam na przyszłość, bo wiadomo z biegiem czasu autka tanieją. Starej generacji silniki benzynowe były/są niezniszczalne bo trochę paliły i zazwyczaj przebiegi były autentyczne no chyba że gazowane to wiadomo ale już za niedługo, kumpel ma golfa 6 uturbiony silniczek 1,4 pali 5-7 litrów zależy od stopy a wiadomo im mniejszy silniczek tym mniejsze koszta. Mogłeś sobie kupić od razu 1.9 albo 1.8 z gazem :D

 

Oceń sam podjedź do zaufanego mechanika on Ci doradzi czy to się kalkuluje czy nie przy konkretnym okresie czasowym. Stary z portfela i tak ucieknie +3 tysiące, choćby skały srały to opłaty będą ;d

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

@Te-Tris, @Upalony Dokładnie, jeśli zdecydujesz się na 2,5, pozbądź się go w miarę szybko. Jeżeli zrobisz podmiankę na 1,9 i będziesz nim jeździł latami, wtedy to może faktycznie się kalkulować. Ale przy wymianie na 1,9 licz się z kosztami liczonymi w tysiącach 

edit: Upalony dobrze godo, polać mu. A to odnośnie konsultacji z jakimś szpecem. Niech Ci powie jaki jest koszt podmiany na to 1,9. Wszystko, wszystko niech Ci policzy, nawet z tymi ewentualnymi niespodziankami. Znajdź dobrego specjalistę, żadne fora i Janusze ze stodoły. Tylko dla informacji, żebyś się nie wpakował na żądną minę 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Czemu poszła pompa ? Nie pchałbym się w drugi silnik tym bardziej że trafić niezajechane 1.9 tdi to loteria + dla spokoju od razu wyremontować. Zresztą, inna wiązka, nie pasuje skrzynia, łapy do rzeźbienia/przerobienia + masa różnych pierdół które wyjdą po drodze i kwestia znalezienia kogoś kto by to ogarnął. Suma sumarum by wyszło to samo w kosztach. Zastanów się czy jest sens kombinować czy robić swoje i mieć pewny silnik. Swoją drogą ja bym to puścił do żyda bo ani to oszczędne ani tanie w utrzymaniu, tym bardziej nie ma sensu czegokolwiek ruszać jeśli chcesz sprzedać w ciągu 2-3 lat bo sie po protu nie opłaca. 

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Okej byłem u mechanika. W pompie jakas listwa sie zepsula i mozna ja wymienic bez regeneracji calej pompy czzyli koszt sie zmiejszyl naprawy. Rozrzad i popychacze zrobie. Pytalem sie z tym silnikiem i mowil ze to nieoplacalne jest. Powiedzial ze najrozsadniejszym wyborem jest to abym ten silnik zrobil i sprzedal to auto jak najszybciej sie da :|

@Marcin :) wiesz pompa byla od nowosci czyli od 2000r wiec o dziwo dopiero teraz cos sie w niej popsulo.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Masz racje 1.9 TDI  i sa też jednostki 110 wiec daje rade nie do zajechania miałem już ich kilka  ale dawno temu teraz tylko benzin  w obecnej chwili jest 1.8 125PS :D A skoro udało Ci sie poskładac swoj pamietaj 2.4 2.5 2.6 itp delikatnie powiem nie sa godne polecenia jak nie masz zamiaru 3mac za długo opchnij  i kup albo benzin a jesli chodzi o olejowego cos 1.9 110 oczywiście gdy chodzi o model b5 :D

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą dodawać komentarze

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.

Zaloguj się tutaj


×