Jump to content
Sign in to follow this  
batonik

Pepsi vs. Coca Cola

Recommended Posts

Zaostrza się walka między dwoma gigantami produkującymi napoje bezalkoholowe. Tym razem działa wielkiego kalibru wytoczyła PepsiCo, prezentując nową reklamową kampanię telewizyjną z postaciami ze spotów... Coca-Coli - pisze "Financial Times".

Nowe reklamy PepsiCo na okrągło puszczane w amerykańskiej telewizji przedstawiają Świętego Mikołaja oraz misie polarne. Teraz dwie najbardziej znane maskotki Coca-Coli przeszły na stronę Pepsi. W jednej z nich Mikołaj odpoczywając nad basenem, zamawia Pepsi, tłumacząc się, że ma teraz wakacje i robi sobie wolne od Coca-Coli. W innej animowany miś wybiera Pepsi zamiast Coca-Coli, po czym skacze na jacht.

Amerykanie uznali, że to kontrowersyjna kampania. Niektórzy doceniają spryt i kreatywność PepsiCo, ale inni uważają, że są obraźliwe i oskarżają firmę o zawłaszczenie bohaterów reklam rywala.

Tymczasem PepsiCo triumfuje, ciesząc się, że nowe spoty mają tak szeroki odzew. - Jak w wielu innych wojnach, jest czas pokoju i czas walki - mówi Massimo d'Amore, prezes PepsiCo Beverages Americas. Jego zdaniem klienci lubią zdrową konkurencję i to jest po prostu kolejna odsłona rywalizacji między PepsiCo a Coca-Colą.

Ale prawda jest taka, że nową kampanią PepsiCo próbuje odwrócić niekorzystne trendy na amerykańskim rynku. Po raz pierwszy od wielu lat firma straciła drugie miejsce w tegorocznym rankingu Beverage Digest najpopularniejszych napojów bezalkoholowych w USA. Pepsi musiała uznać wyższość i Coke, i Diet Coke. Roczna sprzedaż Pepsi oraz Diet Pepsi zmniejszyła się o 5 proc.

Tylko w tym roku Pepsi zamierza zwiększyć wydatki na marketing swoich napojów w Ameryce Północnej o 30 proc. Poza letnimi reklamami przeznaczy 60 mln dolarów na kampanię telewizyjną i internetową wokół programu "X-Factor", którego jest sponsorem.

Zdaniem analityka rynku napojów Johna Fauchera z JPMorgan, to klasyczne zachowanie drugiego miejsca. - PepsiCo akurat się udało zrobić w sposób żartobliwy, a nie lekceważący. Wkurzy to niektórych ludzi, ale oni właśnie na to liczą - przekonuje.

Alan Adamson, dyrektor zarządzający firmy konsultingowej Landor Associates jest zdania, że w wojnie z Coca-Colą to PepsiCo ma pod górę, więc musi podejmować takie ryzyko.

wp.pl

http://www.youtube.com/watch?v=J8jmSdO20_s&feature=player_embedded

http://www.youtube.com/watch?v=if_V648W00k&feature=mfu_in_order&list=UL

Ciekawe co na to Coca Cola :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wczoraj, a w zasadzie dziś ok. o północy (00:00) miałem okazje sprawdzić, która Cola jest lepsza.

Nalałem więc napoje do dwóch rożnych szklanek i zacząłem degustacje.

Pierwsza szklanka zawierała PEPSI. Wziąłem 5 łyków i mówię: " Ok, Czas teraz na Coca-Cole"

Wypiłem ją szybko, przez co musiałem nalać drugi raz, ponieważ zapomniałem, że porównuje smak.

Wypiłem więc po drugiej szklance każdego z napoju. 

Szczerze powiedziawszy to smaki moim zdaniem były prawie ale to prawie identyczne dla moich kubków smakowych.

Lecz jednak czułem iż Pepsi jest troszkę słodsza. spojrzałem na etykiety i tak właśnie było.

Z tego co pamiętam było napisane na etykiecie Coca Coli:  Cukier 10,6%, a na etykiecie Pepsi: Cukier 11%,  ( na 100ml )

Dla mnie ten test smakowy wygrało PEPSI. i prawdopodobnie będę ja kupował, a Coca Cole będzie tradycyjnie kupować na Święta :trollface:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...